9.3.09

Söndagar kan vara bra.

Det har lätt varit en av de bästa söndagarna på länge. Vaknade hemma hos Michan i Norrtälje. Det första hon sa var "Gud vad du har snarkat i natt" och så skrattade hon. Bara riktigt bra vänner skrattar åt den som hållit dem vakna hela natten med sina snarkningar. Det är fint.

Låg kvar länge och såg på Gilmore Girls,sen åt vi frukost i sängen som man bara gör riktigt bra dagar. Gick ner i tvättstugan och började tvätta, åt chokladtårta. Tvättade lite till. Åt lite mer chokladtårta. Sen bjussade jag på wokad biff och nasi goreng. Det var fint. Michan är så himla lycklig att jag blir alldeles glad bara jag tänker på det. Det är också vänskap, att vara glad för varandras skull.

Sen åkte jag hem. Hamnade mittemot äldre herre som tuggade med öppen mun och pratade om saker som han tyckte var sexiga med någon i telefon. Vad jag kunde utröna av samtalet hade herren och hans vän i andra änden varit på någon sorts strippklubb. Sedan slutade jag lyssnade. Istället sjöng Kele att "no one can be trusted under the age of fourteen" - jag undrade lite lätt om han har rätt. Jag vet inte, jag känner inte så många under fjorton.

telefonsamtal. sms. sen var jag hemma hos Stefan och hängde. Vi hyrde film, dålig skräck och sen diskuterade vi Uppsala. Vi ska dit på torsdag och checka läget. Kanske flyttar han dit i höst. Då kanske jag dör lite först, men sen kommer jag inse att det bara är 48 kronor och 42 minuter bort med tåget. Så det kan överkommas. Känns lite lyxigt att göra en liten tripp såhär mitt i veckan också. Jag ska lätt ta med mig matsäck.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å, vad jag gillar ditt liv! Vänner är det bästa som finns.
Kram Mammil

Anonym sa...

Då kan vi resa tillsammans, en viss Mr. H-G planerar ju också en flytt till Uppsala. :(
Men jag är bara på om vi har hatt med flor och blommiga klänningar på oss.