26.3.09

first we take manhattan. then we take berlin.

Om jag kidnappade min kärlek idag och åkte till Berlin skulle det kosta 197 kronor. Per person självfallet, men fortfarande. att sedan komma hem igen skulle kosta 31 kronor per person. Är det så att det är billigt hem för att ingen vill åka hem när de varit i Berlin?

Jag inbillar mig att det är en sådan där stad som jag skulle kunna åka till och liksom glömma bort att lämna. Jag undrar om han håller med, det vore fint - att åka till Berlin och sen liksom glömma att man måste åka hem igen.

Det finns mycket jag inbillar mig när det gäller Berlin. en av dessa inbillningar är att jag skulle kunna skriva klart en bok jag knappt påbörjat där. Berlin skulle på något sätt ge mig inspirationen som krävdes för att skriva klart något jag skrivit femton sidor på och sen liksom aldrig rört igen. Jag undrar om det är tillåtet att vara så enkelt. 197 kronor och en klar bok.

Inga kommentarer: