15.12.08

@ SU

Sitter på SU's bibliotek som sagt, något som inte alls brukar vara speciellt händelserikt. Men idag gott folk har det varit liv i luckan...

1) Person X bad mig ta av mig mina armband eftersom de "låter när du skriver på tangentbordet". Istället för att skratta denne rakt upp i ansiktet som jag en vanlig dag nog hade gjort gjorde jag som denne sa och, ja, tog av mig armbandet. Till råga på allt tappade jag det i bordet så att det lät JÄTTEhögt. Jag intalar mig själv att det var mitt undermedvetna som ville jävlas med honom. Så var det nog inte, men vi låtsas. Jag har dock flera armband kvar = flera som låter mot bordet. Dessa tänker jag verkligen inte ta av mig men eftersom jag är en tönt så sitter jag med armen i en sjukt okomfortabel vinkel för att dessa inte ska låta mot bordet. Vuxet av mig, verkligen.

2) Det luktar bärfis och hallon. Ja alltså i hela rummet jag sitter i (nej jag sitter inte ensam). Det här är alltså straffet för att jag 1. låter med mina armband när jag skriver. 2. vägrar den tysta zonen. av den enkla anledningen att jag helt enkelt aldrig kan vara helt tyst (ja mina armband låter ju)

Om en stund ska jag luncha med fina Michan. Hon klagar då aldrig på mina armband, möjligtvis om de är för få. Men aldrig annars. Så det så.

Inga kommentarer: