25.4.09

ojsan. vad igenkännande.

Ny Heinekenreklam.
tänk er scenariot husvisning (alt. lägenhetsvisning om man nu vill vara sådan). Överlycklig kvinna lite över min egen ålder har x antal väninnor i släptåg. Hon öppnar dörrarna till en walk-in-closet som skulle kunna vara lägre överklassens svar på den Carrie får av Big i Sex & the City. Alla börjar skrika av förtjusning samtidigt som man hör grabbvrål från någon annan del av lägenheten.

tänk er samma scenario. Överlycklig man and so on. Men byt ut hennes walk-in-closet mot en gigantisk Heinekenkyl.

Detta mina vänner, skulle lätt hända mig och Jimmy.Inga konstigheter. Läskigt det där när man känner igen sig i reklamerna.

(nästa vecka kan jag berätta om hur jag simmar med späckhuggare i en insjö samtidigt som jag äter massa smör. på tal om att känna igen sig i reklamer alltså...)

Inga kommentarer: