24.2.09

i thought i could create freedom.

nej nu ska det nog sovas. det är bara lite lite lite kvar på konfigureringen på ipoden. jag har tröttnat att vänta haha. som vanligt har jag inget tålamod alls. med någonting.

på onsdag ska frågan till b-uppsatsen vara klar att presenteras... det står still för mig. som familjen skulle sagt på bredaste skånskan; det snurrar i min skalle... någon som har något bra förslag? vad som helst som har med sedlighet&kön att göra, nordisk 1800talslitteratur helst, men det funkar med tidigt 1900tal också... med ickenordisk litteratur. jag måste dock kunna behärska att läsa språket verket från början är skrivet på. jag kan alltså engelska och svenska. och liiite liiiite spanska men det är mest fula ord och fraser om hunger och alkohol. maybe it'll come in handy some day? man vet aldrig.

jag har märkt att de här långa inläggen kommer när jag är övertrött. så himla typiskt mig att prata på, för att slippa somna typ. som när man var liten. i need someone to shut me up.

jag vill vara mer som björk - galet egen. och sötare än socker.
och så skulle jag inte banga på att vara den som skapar hennes musik. den är fantastisk. lagom av allt. och till och med på de delarna som är lite too much, är det precis perfekt. hur kan det komma sig? perfektion är det i alla fall.

annars läser jag martina lowden som jag aldrig kommer att bli klar med känns det som. kurslitteraturen tar upp all min lediga tid som är avsatt för böcker. så var det med den lediga tiden... aja, får le åt det faktum att jag går i skolan en dag den här veckan. 4 timmar. det är rätt skönt att plugga ändå... iaf när det är såhär. 4 timmar på en vecka, jo jag tackar jag. men mkt plugg ändå. och körkortsplugg. och städa rum. och sånt där.

imorgon (idag) blir det;
10:50 - körlektion + plugg
BLOC PARTY (= extas på obestämd tid)

Inga kommentarer: