22.11.09

Something is burning?

Jag skulle vara duktig idag och tillaga någon sorts måltid till mig och kärleken innan jag skulle iväg till jobbet i eftermiddags. Eftersom vi inte handlat på några dagar så har vi inget av direkt värde hemma, jag bestämde då att det fick bli köttbullemackor. Bra val tyckte jag och var nöjd. Hittade lycbröd i frysen också så jag hoppade jämfota i bakhuvudet en liten stund. Skulle tina i vår nya micro. Satte på den och gick för att sminka mig. Men sen gott folk...KOMMER RÖKEN! Ja, the bread is burning så att säga och ögonen tåras av röken. Lungorna säger ifrån och liksom skriker. Shit, alla dörrar och fönster öppnades. Utom sovrumsdörren som stängdes illa kvickt för att kärleken inte skulle förstå vad som hände. Oh yes tänkte jag, där var jag snabb (nöjd). Hmm, bytte ut brödet på farmors rosenbröd som ät gott och som vi får nya imorgon när hon kommer hit, blev sådär. Eller okej, mackorna blev fan inte speciellt goda, nästan äckliga rent ut sagt.

Nu ska jag äta korv. Det är ju gott.

Inga kommentarer: