12.11.09

& jag står maktlös inför kärleken

Lyssnar på Röd, obsessar provet imorgon, tänker på vad alla ska få i julklapp, tycker ändå om att gå till skolan för att jag har så fina flickor där som får mig att skratta, imorgon ska jag till fina fina moster och äta tacos. Det har jag inte ätit sen... ja sen jag mer eller mindre flyttade hemifrån. Med mer eller mindre menar jag när J bodde i ettan och jag huserade där men fick posten till mamma och pappa, det var fint också. Men sen innan dess har jag inte ätit tacos. Ska bli gott. Ska klä upp mig & kanske ha rött läppstift som matchar mina nymålade naglar.

Ska börja läsa ny bok inatt när jag går och lägger mig, Nick Caves roman - Bunny Munros död- som kom ut för ett tag sen, fick den av mamma när vi gick på rea i en bokaffär i Vaxholm för några veckor sedan. Ska bli intressant, på riktigt. Längtar sällan efter att läsa böcker numera, vet inte varför. Det kom liksom av sig någonstans under litt vet 2. Som det är nu läser jag mer eller mindre bara när jag badar. Konstigt det där, hur saker går i vågor. Har slutat skriva dagbok också, fast jag alltid gjort det. Det kom också av sig. Konstigt.

Inga kommentarer: