16.8.08

So this is what we call relaxing?

Jag är ute på den underbara lilla ön utan bilar. Det enda man hör då och då är en båt eller den lokala traktorn. Jag trodde aldrig att jag skulle säga det här, speciellt inte med tanke på mitt rastlösa jag som jag varit alltför länge, men jag älskar att sitta här och stirra. Ja, jag stirrar verkligen. På båtar, konstiga djur, måsarna som äter upp min mat, regn (ja till och med i paradiset regnar det right?), den ovan nämnda traktorn när den råkar passera och vattnet. Jag älskar det, jag gör verkligen det. Antagligen som mest för att jag lyckats varva ner. Äntligen. Jag läser Lolita och Svenska kärleksbrev & som vissa personer som hänger på samma ställen som mig redan vet - jag ber er: Skriv kärleksbrev. Allra helst till mig. Om någon skulle skriva ett lika vackert kärleksbrev till mig som Strindberg, Fröding eller Södergran skrev till sina kärlekar skulle jag älskar den personen för evigt.

Jag menar då inte ett fyllesms med fula smileys eller ett mail från en hotmailadress med sexanspelningar, nej jag menar ett hardcorekärleksbrev - skrivet för hand med frimärke. Ett sådant som någon faktiskt lagt ner lite arbete på. Brev överhuvudtaget är underbart, jag fick ett sådant för några dagar sedan. Från min författarvän Matilda. Matilda som faktiskt är en av mina stora idoler i världen. Så är det, det ska vara så jämt.

Inga kommentarer: